Πλεονεκτήματα

Προπόνηση με Kettlebells: Βάρη, τρέξιμο, yoga και Pilates, όλα σε ένα

Τα kettlebells διαφέρουν από τις συμβατικές μεθόδους άσκησης, καθώς συνδυάζουν μεγάλο αριθμό από οφέλη και πλεονεκτήματα σε μία προπονητική μεθοδολογία που ο καθένας μπορεί να μάθει και να εφαρμόσει, με ελάχιστη επένδυση σε χρόνο και εξοπλισμό και χωρίς ανάγκη για ειδικό χώρο προπόνησης.

       k70-682x1024k56-802x1024k55-799x1024

Ταυτόχρονη προπόνηση αντοχής και λειτουργικής δύναμης

Το βασικό χαρακτηριστικό της προπόνησης με kettlebells είναι η εκτέλεση ολοένα και μεγαλύτερου αριθμού επαναλήψεων σε ασκήσεις που δραστηριοποιούν μεγάλο αριθμό μυικών ομάδων ταυτόχρονα. Το αποτέλεσμα είναι μία μορφή άσκησης που συνδυάζει τα οφέλη της προπόνησης για αερόβια αντοχή (όπως π.χ. το τρέξιμο) με τα οφέλη από την προπόνηση λειτουργικής δύναμης (άσκηση με βάρη). Πολυάριθμες επιστημονικές έρευνες απέδειξαν ότι η προπόνηση με kettlebells αυξάνει ταυτόχρονα τη μέγιστη μυική δύναμη και την εκρηκτικότητα, όπως επίσης και την αντοχή του καρδιαγγειακού και καρδιο-αναπνευστικού συστήματος.

Δεν είναι γυμναστική, είναι αθλητισμός!

Το ιδιόμορφο σχήμα των kettlebells προάγει την ανάπτυξη υψηλής τεχνικής σε κάθε μία από τις άρσεις, η οποία αποτελεί πρόκληση τόσο για το μυικό όσο και για το νευρικό σύστημα. Το αποτέλεσμα είναι η καλλιέργεια της επιδεξιότητας και του νευρομυϊκού συντονισμού: ένα σώμα όχι μόνο δυνατό, αλλά και ‘έξυπνο’. Η προπόνηση με kettlebells αποτελεί μία συνεχή διαδικασία εκλέπτυνσης της σωματικής ικανότητας, που κρατάει το ενδιαφέρον του ασκούμενου αμείωτο.

Άσκηση για υγεία και μακροβιότητα

Οι εκτεταμένες επιστημονικές έρευνες που έχουν γίνει στην πάλαι ποτέ Σοβιετική Ένωση και, αργότερα, στη Ρωσία, έδειξαν ότι η προπόνηση με kettlebells οδηγεί σε επιβράδυνση του καρδιακού ρυθμού σε κατάσταση ηρεμίας και σε μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενώ η ρυθμική κίνηση των αρθρώσεων (αστράγαλοι – γόνατα – ισχύα – ώμοι) κατά τη διάρκεια της άσκησης με kettlebells, προλαμβάνει τις περοσσότερες μορφές αρθρίτιδας. Η σύγχρονη επιστημονική έρευνα που γίνεται σήμερα στο Δυτικό κόσμο επιβεβαιώνει αυτά τα ευρήματα.

Όχι πια πόνοι στη μέση και την πλάτη

Τόσο η καθιστική ζωή όσο και μορφές άσκησης που απομονώνουν συγκεκριμένους μύες από τη συνεργιστική τους λειτουργία προκαλούν κακή στάση του σώματος, με αποτέλεσμα ενοχλητικούς πόνους στη μέση στην πλάτη. Η άσκηση με τα kettlebells, μέσα από την ενδυνάμωση των μυών των γλουτών, την βελτίωση της σταθεροποιητικής λειτουργίας των μυών της πλάτης και την αύξηση του εύρους κίνησης στα ισχύα, σας απαλλάσσει από τέτοιους πόνους για πάντα.

Ευκινησία στη σπονδυλική στήλη, τα ισχία και τους ώμους, χωρίς Yoga!

Σε αντίθεση με συμβατικές μεθόδους προπόνησης δύναμης που απομονώνουν τους μύες και συχνά κάνουν το σώμα ογκώδες και δυσκίνητο, η γυμναστική με τα kettlebells απαιτεί και καλλιεργεί εύρος κίνησης στη σπονδυλική στήλη (κυρίως στη θωρακική μοίρα), στα ισχύα και την ζώνη των ώμων. Επιπλέον, το εύρος κίνησης που προάγουν τα kettlebells είναι δυναμικό, δηλαδή συνοδεύεται από ενδυνάμωση των γειτονικών μυών, σε αντίθεση με μορφές άσκησης όπως η yoga, όπου το έυρος κίνησης που καλλιεργείται είναι παθητικό, δηλαδή οι μύες επιμηκύνονται μεν αλλά συχνά αποδυναμώνονται και χάνουν την σταθεροποιητική τους ικανότητα.

Δυνατός κορμός (κοιλιακοί – ραχιαίοι) χωρίς Pilates!

Λόγω της μεγάλης αδράνειας και φυγόκεντρου δύναμης που αναπτύσσεται κατά τις ασκήσεις με kettlebells, οι μύες του μέσου κορμού πρέπει να ενεργοποιούνται συνεχώς, για να παρέχουν την απαιτούμενη σταθερότητα ώστε να ολοκληρωθεί η κάθε άρση με ασφάλεια. Με τον τρόπο αυτό, η σταθεροποιητική ικανότητα του κορμού αυξάνεται δραματικά, χωρίς την ανάγκη για εξειδικευμένς ασκήσεις, που συχνά είναι χρονοβόρες και πληκτικές.

Μικρές ανάγκες σε χώρο και εξοπλισμό

Ένα kettlebell βάρους 16 κιλών μπορεί να σας ‘απασχολήσει δημιουργικά’ με απαιτητικές ασκήσεις για περισσότερο από ένα χρόνο (οπότε και θα χρειαστείτε ένα δεύτερο), κοστίζει σχετικά φθηνά και είναι πρακτικά άφθαρτο. Για να το χρησιμοποιήσετε χρειάζεστε δύο μέτρα ελεύθερο χώρο μπροστά σας, ένα μέτρο πίσω σας και από ένα μέτρο δεξιά και αριστερά σας. ΔΕΝ θα χρειαστείτε ακριβές μηχανές γυμναστικής ούτε και μηνιαίες συνδρομές ή δεσμευτικά συμβόλαια με γυμναστήρια. Μπορείτε να διαλέξετε εσείς τη μουσική που θα ακούτε ενώ γυμνάζεστε όπως επίσης και το πρόγραμμα των προπονήσεών σας. Βεβαίως, θα χρειαστεί να κάνετε και μία μικρή επένδυση χρόνου για να αποκτήσετε τις απαραίτητες γνώσεις έτσι ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιείτε τα kettlebells με ασφάλεια.

competition-kettlebells-4

Εγγραφείτε στο newsletter
του Dynamo Kettlebells

Εγγραφείτε στο newsletter

του Dynamo Kettlebells

και κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ έναν οδηγό 16 σελίδων για την αιώρηση με kettlebell (Kettlebell Swing)

Ευχαριστούμε γιατην εγγραφή σας!